راهنمای کامل ست رنگ مرجانی – یکی از رنگ های خاص میان بانوان

آیا رنگ های مکمل در ست رنگ مرجانی را می‌شناسید و یا می‌دانید که رنگ مرجانی با چه رنگی ست میشود؟ آیا تفاوت بین رنگ مرجانی زنده و مرده را می‌دانید؟ تا بحال فکر کرده اید که اکسسوری های زیبا برای رنگ مرجانی چیست؟

رنگ مرجانی دقیقا همان رنگی است که همه ما در هر فصلی به دنبال آن هستیم. در این مقاله درباره استایل های مختلفی که در هر فصل می توان رنگ مرجانی را در آن ها پیدا کرد، صحبت خواهیم کرد. با پریتی استایل همراه شوید تا راحت تر بتوانید به درستی از ست رنگ مرجانی در استایل های خود استفاده کنید.

جالب است بدانید که پیش از انتخاب رنگ آبی کلاسیک برای  رنگ سال 2020 توسط شرکت پنتون آمریکایی، تقریبا اکثر شرکت های تبلیغاتی حدس می‌زدند که رنگ سال 2020، رنگ مرجانی خواهد بود. این رنگ خاص نکات جالبی همراه خود دارد که در این مقاله ضمن بررسی انواع ست رنگ مرجانی، در مورد ماهیت آن و استایل های فصلی بیشتر خواهیم گفت.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

در قدم اول، ماهیت رنگ مرجانی را بهتر بشناسید

خیلی از افراد با دیدن رنگ نارنجی دچار تردید می‌شوند که آیا این رنگ صورتی است یا نارنجی؟ در حقیقت رنگ مرجانی یک رنگ خاص بین رنگ نارنجی و صورتی است. ماهیت رنگ مرجانی مناسب هر فصل و هر موقعیتی است. یکی از بهترین ویژگی های این رنگ این است که با هر طیف رنگ پوستی متناسب است. به طور کلی می توان گفت هر فردی با هر رنگ پوستی می تواند از رنگ مرجانی در پوشش خود استفاده کند.

-رنگ-مرجانی

این روزها اسامی رنگ‌های خاص زیادی به گوشمان می‌خورد. رنگ مرجانی یکی از این رنگ‌ها است. از نظر رنگ شناسی، رنگ مرجانی از سه رنگ اصلی قرمز، سبز، آبی با درصدهای 100، 49.8 و 31.4 بدست می‌آید. ست رنگ مرجانی یک رنگ پویا و پر جنب و جوش برای استایل شما است و هنگامیکه با رنگ آبی و سفید تیفانی ترکیب می شود، زیبایی خیره کننده‌ای به همراه خود می آورد. رنگ مرجانی را می توان با رنگ های گرم تری مانند زرد نیز ترکیب کرد.

طیف های رنگی مناسب برای ست رنگ مرجانی

1-   ست رنگ مرجانی را با مشکی، خاکستری و زیتونی

این طیف رنگی به دلیل وجود رنگ های تیره مخصوصا رنگ مشکی، یک ترکیب تیره رنگ را برای ست رنگ مرجانی ایجاد کرده است. این طیف رنگی بیشتر مناسب فصل های پاییز و زمستان و البته پوست های تیره تر است. هر چند افراد دارای پوست های سفید تر نیز می توانند این طیف رنگی را در پوشش خود استفاده کنند.

ست-رنگ-مرجانی-با-مشکی-سبز-خاکستری

2-  ترکیب رنگ مرجانی با آبی، بنفش، سبز، صورتی و قهوه ایی روشن

این طیف رنگی روشن برای ست رنگ مرجانی، پوشش شاد و لطیف تری را برای خانم ها به ارمغان می آورد. این طیف رنگی بیشتر مناسب فصول گرم تر یعنی بهار و تابستان است. رعایت این طیف رنگی در پوشش هر شخص علاوه بر اینکه سبب زیبا به نظر رسیدن آن شخص می شود، آن شخص را پر انرژی تر نشان می دهد. اگر پوست روشن تری دارید حتما از این طیف رنگی استفاده کنید.

ست رنگ مرجانی

3-  ترکیب رنگ مرجانی با ارغوانی، بنفش، صورتی و سبز تیره

این طیف رنگی قابل استفاده برای تمامی رنگ های پوستی است. وجود رنگ های تیره به همراه رنگ مرجانی، برای شیک به نظر رسیدن شما بسیار کمک کننده است. در مجموع ست رنگ مرجانی با این رنگ ها در یک لباس برای هر چهار فصل بهار، تابستان، پاییز و زمستان مناسب است. جالب است بدانید که استفاده از این طیف رنگ می تواند شما را لاغرتر از آنچه که هستید، نشان دهد.

ست رنگ مرجانی

4-  ست رنگ مرجانی در ترکیب با جیگری، سبز لجنی، خاکستری و آبی کم رنگ

این یک ترکیب رنگ بسیار زیبا است. اگر پوست روشن تری دارید حتما از این ست رنگ مرجانی به همراه سبز لجنی (ترکیب جذاب برای ست رنگ سبز)، خاکستری و آبی کم رنگ در پوشش خود در فصول مختلف سال استفاده کنید. در واقع، ترکیب رنگ های روشن با رنگ های تیره تر، این طیف رنگی را خاص جلوه می‌دهد. استفاده از این طیف رنگ در پوشش خود برای بیرون رفتن و مجالس و میهمانی ها بسیار مناسب است. این طیف رنگ به درخشش شما در هر مکانی کمک می کند.

ست رنگ مرجانی

5-  ترکیب رنگ مرجانی با یاسی، خردلی و قهوه ایی تیره

تابحال ترکیب رنگ مرجانی همراه با رنگ های خردلی و قهوه ای را امتحان کرده اید. فوق العاده است!

ست رنگ مرجانی

 این ترکیبِ رنگِ بسیار شیک، مخصوص افراد با سلیقه است. میزان انعطاف پذیری این ست رنگی بی‌نظیر است. چرا که از یکسو ست رنگ مرجانی با رنگ های فوق، هم مناسب خانم ها و هم مناسب آقایان شیک پوش است. از سوی دیگر، افراد دارای پوست روشن و تیره تر می‌توانند از این طیف رنگی استفاده کنند. علاوه بر اینها، این ترکیب رنگی را بیشتر در فصول سرد زمستان و پاییز می توان استفاده کرد، اما با این وجود در فصل های بهار و تابستان هم می توان از آن استفاده کرد.

نکات کاربردی و تکمیلی

حتما تاکنون متوجه شده اید که به طور کلی رنگ مرجانی با بسیاری از رنگ ها به راحتی ست می شود. اما استفاده از این رنگ به همراه رنگ های ملایم تر برای فصول گرم یعنی بهار و تابستان (استایل جذاب تابستانی) و به همراه رنگ های تیره‌تر آن را برای فصول سرد یعنی پاییز و زمستان  مناسب تر می کند.

اما همواره به یاد داشته باشید که رنگ مرجانی به دلیل نزدیک بودن به رنگ صورتی فقط مخصوص خانم ها نیست. آقایان نیز می توانند از این رنگ به همراه رنگ های تیره تر مانند مشکی، سورمه‌ای، خاکستری و یا حتی رنگ های روشن تر مانند سفید و آبی کم رنگ استفاده کنند.

در ادامه این مقاله، پریتی استایل چندین استایل زمستانه و بهاره ای را که رنگ مرجانی در آن ها وجود دارد، معرفی خواهد کرد. تمام تلاش ما کمک به زیبا و شیک به نظر رسیدن شما است. پس همچنان با ما همراه باشید.

استایل های بهاره در ست رنگ مرجانی

رنگ مرجانی، رنگ دل فریب و بهاری است. خانوم هایی که از ست رنگ مرجانی در استایل بهاره خود استفاده می‌کنند، معمولا این رنگ را بیشتر در مانتو و شال به کار میبرند. اغلب رنگ مورد استفاده برای تکمیل ست رنگ مرجانی، سفید و یا ترکیبی از مکمل های رنگ صورتی مثل سبز روشن است. از طرفی رنگ آبی آسمانی که جزئی از رنگ مرجانی است نیز برای ست شدن در استایل بهاره پیشنهاد می‌شود.

ست رنگ مرجانی

استایل زمستانی با استفاده از ست رنگ مرجانی

رنگ مرجانی را می‌توان در استایل زمستانه نیز استفاده کرد. در استایل زمستانی، بافت های به رنگ مرجانی همراه با شال و کلاه به رنگ طوسی و سفید جذاب به نظر می‌رسد. از طرفی رنگ های مشکی و خاکستری نیز برای تکمیل کردن ست رنگ مرجانی پیشنهاد خوبی است.

ست رنگ مرجانی

استفاده از ست رنگ مرجانی در عروسی ها

در تمام عروسی ها و تولدها، استفاده از ست رنگ مرجانی در لباس بانوان طرفداران بسیاری دارد. چراکه این رنگ که همراه خود شادی و لطافت به همراه دارد، در لباس های شب در قواره بلند بسیار زیباست. نکته مهمی که در ست رنگ مرجانی در عروسی ها باید به آن دقت کنید، رنگ اکسسوری هایی است که همراه با خود دارید.

ست رنگ مرجانی

بهترین رنگ اکسسوری هایی که با رنگ مرجانی ست زیبایی می‌سازد شامل طلایی، سفید، کرم و سبز-آبی پاستیلی می‌باشد. اکسسوری های مورد استفاده در استایل مهمانی شما می‌تواند شامل گردنبندی از مروارید سفید و یا گردن آوریزی از طلا باشد. همچنین کمربند براقی از رنگ طلایی و یا خاکستری نیز متناسب با لباستان برای اکسسوری مناسب است. کیف و کفش سفید و یا طلایی نیز در ست رنگ مرجانی لباس مهمانی شما بسیار زیباست.

تفاوت رنگ مرجانی زنده و مرده چیست؟

رنگ مرجانی در واقع همان رنگی است که از مرجان های دریایی زنده به چشم می‌خورد. این ترکیب رنگ جذاب در انگلیسی Living Coral  نامیده می‌شود که به معنای رنگ مرجان زنده است. رنگ صورتی مرجانی، از پرده‌های رنگ سرخ به حساب می آید. در ست رنگ مرجانی استفاده از رنگ های بکار رفته در میکس آن از قبیل قرمز، سبز و آبی بسیار مورد علاقه بانوان است.

در کنار این رنگ شاید نوعی رنگ سفید را دیده باشید که به آن نیز رنگ سفید مرجانی می‌گویند. رنگ سفید مرجانی در واقع ترکیبی از رنگ های سفید، سبز و آبی است و در انگلیسی به آن bleached coral یا white coral گفته می‌شود. مرجان های دریایی که بعلت موج های گرمای دریایی از بین می‌روند، دارای رنگ سفیدی هستند که به سفید مرجانی معروف است.

رنگ سفید مرجانی با چه رنگی ست می‌شود؟

اکنون شاید از خود سوال کنید که رنگ سفید مرجانی با چه رنگی ست میشود؟ پیش از آن ابتدا بهتر است بدانید که طبع رنگ سفید مرجانی، خنثی است. اما بعلت داشتن تنالیته کمی از رنگ های سبز و آبی خنثی مایل به سرد می‌باشد. بنابراین مکمل های رنگ آن، اکثر رنگ ها و بخصوص رنگ های گرم در طیف سرخ است. اما به جرات می‌توان گفت که بهترین رنگی که برای ست رنگ سفید مرجانی می‌توان پیشنهاد داد، رنگ صورتی مرجانی است.

ست رنگ مرجانی

اگر بدنبال بهترین ست ممکن از ترکیب هر دو رنگ مرجانی هستید، استفاده از هر دو رنگ صورتی مرجانی و سفید مرجانی در کنار یکدیگر بی نهایت زیباست. علاوه بر این رنگ موی سفید مرجانی برای بانوان نیز بسیار زیبا و خاص است.

مطالب دیگر

محبوب‌ترین‌ها محصولات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید