شلوار بگی چیست + با شلوار بگ چی بپوشیم؟ 3 استایل جذاب با شلوار بگی

در سال‌های اخیر طراحان لباس‌ بیش از پیش، راحتی افراد را معیار طراحی‌های خود قرار داده‌اند. حتما متوجه شده‌اید که لباس‌های اورسایز و آزاد تا چه حد ترند شده و طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند. یکی از این طرح‌ها شلوار بگی است که از سال‌های دور بار دیگر به کمد لباس‌های ما راه پیدا کرده و اتفاقا مورد استقبال خوبی به خصوص از سمت نوجوانان و جوانان قرار گرفته است.

با شلوار بگ چی بپوشیم؟ آیا تابحال، نام شلوار بگی (همان شلوار لش) را شنیده اید؟ آیا می‌دانستید که امروزه غالبا این نوع تیپ برای استایل‌های خیابانی و هیپ ‌هاپ بکار می‌رود؟ تفاوت شلوار بگی و سنبادی را می‌دانید؟

جالب است بدانید که با اینکه پوشیدن شلوار بگی جزو استایل‌های قدیمی است، اما امروزه مورد استقابل بسیاری از دختران و پسران جوان قرار گرفته است.اگر شما هم جزو طرفداران این نوع شلوار هستید، در این مقاله همراه ما باشید تا در مورد انواع مدل شلوار بگی از جذاب ترین انواع شلوار زنانه و مردانه بیشتر صحبت کنیم.

شلوار بگی

سپس به نکات مهم و بایدها و نبایدهایی که بهتر است در هنگام پوشین این نوع شلوارها رعایت کنیم، اشاره خواهیم می‌کنیم. در انتها نیز مقایسه‌ای بین انواع شلوارهای گشاد ( قیمت شلوار دامنی ) با شلوار بگی می‌پردازیم. پس برای اینکه با نکات جذابی آشنا شوید، با پریتی استایل یکی از بهترین فروشگاه خرید لباس آنلاین تا انتهای این مقاله همراه باشید.

شلوار بگی چیست؟

شلوار بگ چیست ؟ این شلوار در انگلیسی با نام baggy pants معروف است و در ایران نیز به این نوع شلوارها شلوار بگی می‌گویند. شلوار بگی یک مدل شلوار از بالا گشاد است که معمولا در قسمت کمر و گاهی در قسمت مچ کش دارد.شلوارهای بگی دخترانه اصولا شلوارهای سرتاسر گشادی هستند که در قسمت کمر آنها کش تعبیه می‌شود. گاهی هم در قسمت دور مچ پا کش قرار دارد.

شلوارهای راحتی در منزل که سرتاسر گشاد هستند و بر روی کمر از کش استفاده شده اند، از نوع شلوار بگی به حساب می‌آیند.

شلوار بگی مناسب چه نوع استایل هایی است؟

جالب است که بدانید، ایده اولیه شلوارهای بگی که به دهه 80 میلادی برمی‌گردد، برگرفته از کیسه و گونی بود. مدل های اولیه این نوع شلوارها دارای جیب های زیادی بود که اولین بار در کشور انگلیس به بازار مد معرفی شد.

اما بتدریج طراحی شلوار بگی به شلوارهای گشاد با کمرهای پایین تغییر یافت. عده ای خاستگاه مدل‌های جدید این شلوار را در میان سیاه پوستان آمریکایی می‌دانند. گفته می‌شود که آنها بیشتر بعلت خسته شدن از تبعیض‌های نژادی، با پوشیدن این نوع شلوارها بدنبال بزرگتر نشان دادن قدرتشان در میان آمریکایی های سفیدپوست بودند.

گر بدنبال استایل راحتی، کژوال و خیابانی غیررسمی می‌گردید، شلوار بگی ( خرید شلوار زنانه ) نمونه ای از انواع شلوارهایی است که معمولا برای داشتن این نوع استایل ها بکار می‌رود. از طرفی در سال‌های اخیر طرح های جدیدی از شلوار بگی زنانه ( خرید شلوار جین زنانه ) به بازار معرفی شده است که بسیاری از سلبریتی‌ها و دختران جوان اهل مد نیز از آنها در استایل‌های رسمی و مجلسی استفاده می‌کنند.

بنابراین با توسعه مدل های شلوار بگی، دیگر نمی‌توان نام این شلوارها را تنها شلوارهای کمر پایین گذاشت. بلکه در تعریفی جامع تر به هر نوع شلواری که از بالا تا پایین گشاد باشد، شلوار بگی گفته می‌شود.

در ادامه پیش از آنکه به استایل‌های مختلف این نوع شلوار بپردازیم و بگوییم شلوار بگ با چی ست میشه ، بهتر است به چند نکته مهم اشاره کنیم. سپس در مورد استایل‌های جذابی که می‌توان با این نوع شلوار داشت، بیشتر توضیح خواهیم داد.

شلوار بگی

شلوار بگ مناسب چه افرادی است؟

با وجود این‌که شلوار بگ پوشش راحتی برای شما ایجاد می‌کند اما این به این معنا نیست که شما نمی‌توانید از آن در محیط‌های رسمی استفاده کنید. به دلیل این‌که این مدل شلوار طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی دارد، شما می‌توانید انتخابی متناسب با محیط داشته باشید. شلوار بگ مناسب استایل‌های خیابانی و رسمی است.

شلوار بگ مناسب چه اندامی است؟

شلوار بگی به دلیل گشاد بودن فرم پاهای شما را نشان نمی‌دهد. بنابراین شلوار بگ برای افراد چاق مناسب است و پوشیدن آن می‌تواند انتخاب هوشمندانه‌ای باشد. بهتر است شلواری انتخاب کنید که بدون طرح و تیره‌رنگ باشند.

همچنین پوشیدن شلوار بگی می‌تواند اندام افراد قدبلند را زیبا و متناسب نشان دهد. شما می‌توانید برای دوچندان کردن این زیبایی از شلوارهای طرح‌دار، رنگ روشن و کمربند پهن استفاده کنید. اگرچه شلوار بگ بیشتر مناسب افرادی با اندام درشت‌تر است اما اگر قد کوتاه و اندام لاغری دارید می توانید از مدل های کوتاه تر شلوار بگ، طرح های ساده و همرنگ با بلوزتان استفاده کنید.

استایل با شلوار بگی

شلوار بگ به چه افرادی میاد؟

با توجه به این که همه افراد با هر سایز و اندامی که دارند می توانند شلوار بگی با طرح متناسب اندام خود انتخاب کنند، می‌توان گفت شلوار بگ به همه افراد می‌آید. البته شرطش این است که فرم اندام خود را بخوبی بشناسید و مدلی انتخاب کنید که هم در تن شما زیبا باشد و هم باعث زیباتر نشان دادن اندام شما بشود. رعایت اصول ترکیب رنگ هم در نشان دادن این زیبایی تاثیر زیادی دارد.

نکات مهم در هنگام پوشیدن شلوار بگی

1. ایجاد و حفط تعادل در استایل کلی شما مهم است. شلوار بگی به علت گشاد بودن، پارچه زیادی مصرف می‌کند. بنابراین به این نکته دقت کنید که برای ست کردن شلوار بگی خود را در پارچه غرق نکنید. برای این منظور کافی است حواستان باشد تیشرت گشاد یا مانتوهای خیلی بلند نپوشید.

2. شلوارهای بگی را پاکتی نکنید. اگر شلوارهای بگی را تا کنید و یا بعبارتی پاچه آنها را پاکتی کنید از لحاظ حرفه ای، کار صحیحی نیست.

3. یک ایده خوب برای ایجاد بهترین تیپ با شلوار بگ و اینکه با شلوار گشاد بهتر به نظر برسید، این است که از کمربند استفاده کنید.

ست با شلوار بگ

برای داشتن استایلی زیبا با شلوار بگ بهتر است این نکات را در نظر بگیرید:

  • طرح و رنگ شلوار را مناسب اندام خود انتخاب کنید.
  • بهتر است از تاپ، بلوز، کت یا مانتوی کوتاه برای ست کردن شلوار بگی استفاده کنید
  • برای کامل کردن تیپ شلوار بگ، کفش تخت بپوشید.

استایل راحتی با شلوارهای بگی دخترانه

شلوار بگ دخترانه با چی ست میشه ؟ اگر بدنبال یک حس راحت و خوب در منزل هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که شلوار بگی راحتی خود را همراه با یک تاپ و نیم تنه ورزشی بپوشید. از طرفی اگر بدنبال این هستید که در خیابان یک استایل راحتی داشته باشید، پوشیدن کفش های کتانی را هرگز فراموش نکنید.

شلوار بگی

شلوارهای بگی مجلسی، مناسب برای داشتن یک استایل مجلسی

برای داشتن یک استایل مجلسی شلوار بگ رو با چی بپوشیم ؟ شلوارهای بگی در 2 نوع کلی ساده و مجلسی در بازار وجود دارد. در نوع مجلسی این نوع شلوارها از پارچه کمتری استفاده شده است. اغلب پارچه بکار رفته در آنها براق است و حالت راسته تری نسبت به نوع ساده شلوار بگی دارد.

برای یک استایل مجلسی پوشیدن این نوع شلوارها با صندل انتخاب بسیار درستی است. از طرفی پوشیدن نیم بوت‌های با بندهای زیاد نیز می‌تواند استایل جذابی برای شما بسازد.

شلوار جین بگی برای استایل هنری

استایل با شلوار بگ لی ! شاید شما هم نوع خاصی از شلوارهای جین که گشاد است را در خیابان یا در استایل اطرافیان خود دیده باشید. شلوار بگی دخترانه، اغلب دارای ساسون در قسمت کمر است که زیبایی آن را دو چندان می‌کند.

شلوار بگی لی اغلب در قسمت پاچه کمی تنگ می‌شود و استثنائا در این جنس شلوار بگی، می‌توان با کمی تا کردن آن یا به اصطلاح پاکتی کردن، آن را زیباتر کرد. بنابراین، اگر می‌خواهید یک استایل هنری با ست شلوار بگ داشته باشید، پوشیدن شلوار جین بگی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. البته شلوار جین بگی برای استایل خیابانی نیز بکار می‌رود.

شلوار بگی

برای تکمیل استایل هنری خود و یکی از جذاب‌ترین استایل دخترانه با شلوار بگ، می‌توانید از کمربند برای شلوار خود استفاده کنید. همچنین استفاده از اکسسوری‌های هنری نیز باعث بهتر شدن استایل هنری شما می‌گردد.

از طرفی اگر شلوار جین بگی را با لباس‌هایی از جنس الیاف طبیعی بپوشید، یک استایل صد در صد هنری خواهید داشت. فراموش نکنید که کفش شما نیز باید متناسب با یک استایل هنری باشد.

استایل با شلوار بگ ذغالی

ست کردن رنگ ذغالی کار سختی نیست. برای داشتن استایلی رسمی، می توانید یک شلوار بگ ذغالی را با یک مانتو چهارخانه خاکستری، یشمی یا قهوه‌ای ست کنید. کت صورتی یا سفید هم به خوبی با شلوار بگ ذغالی ست می‌شوند. برای یک ست غیر رسمی و راحت شلوار بگ ذغالی را با یک بلوز سفید، مشکی یا صورتی ست کنید.

ست با شلوار بگ زغالی

استایل هیپ هاپی با شلوار بگی مردانه

استایل هیپ هاپ! یا استایل اغلب رپرها در سراسر جهان با شلوارهای بگی معروف شده است. همانطور که می‌دانید، هیپ هاپ یک سبک موسیقی است و از آنجاییکه استایل هیپ هاپ توسط علاقه‌مندان به این نوع سبک موسیقی در جامعه دیده می‌شود، پس به نوعی یک استایل هنری نیز محسوب می‌شود. اما بعلت خاص بودن مدل آنها، ما نیز در استایلی جداگانه با نام استایل هیپ هاپی آن را بیان می‌کنیم.

استایل خاصی که هیپ هاپی‌ها با شلوار بگی در خیابان ظاهر می‌شوند، با المان های خاصی همراه است که ویژگی اصلی آنها اورسایز بودن است. در این نوع استایل و ست لباس با شلوار بگ، اغلب شلوارهای تیره بگی با لباس های گشاد اسپرت پوشیده می‌شود.

بعنوان مثال سویشرت های جلو باز، هودی‌ها و تیشرت‌های ورزشی سایز بزرگ از جمله لباس‌هایی هستند که همراه با شلوار بگی در این استایل پوشیده می‌شود. بیشتر پسران نوجوانی که از این نوع استایل استقبال می‌کنند، از کلاه و کفش‌های کتانی برای تکمیل استایل خود استفاده می‌کنند.

شلوار بگی

حال، اگر می‌خواهید با استایل اسپرت دخترانه بیشتر آشنا شوید به این مقاله مراجعه کنید. در این مقاله به طور مفصل‌تری در مورد انواع استایل اسپرت دخترانه توضیح داده شده است.

از آنجایی که شلوارهای بگی در دسته شلوارهای راحتی گشاد هستند، در اینجا قصد داریم به جزئیات بیشتری در مورد تفاوت شلوار بگی با دیگر شلوارهای گشاد بپردازیم. پس با ما همراه باشید تا در مورد تفاوت‌های شلوار بگی و سنبادی و همچنین تفاوت میان شلوار بگی و شلوار دامنی اطلاعات بیشتری بدست آورید.

تفاوت شلوار بگی و سنبادی چیست؟

شاید شما هم جزو افرادی باشید که در مورد تفاوت شلوار سنبادی و شلوار بگی دچار تردید شده‌اید. چرا که شلوارهای بگی و سنبادی هر دو گشاد هستند. اما تفاوت این دو استایل در این است که پاچه های شلوار، در شلوار سنبادی تنگ می‌شود.

اما شلوارهای بگی دو حالت دارند. در حالت اول، قسمت بالایی شلوار بسیار گشاد است و از زانو به پایین شلوار جذب‌تر می‌شود.

شلوار بگی

از طرفی، نوع تنگ شدن شلوار از بالا به پایین در شلوار سنبادی، به طور آهسته و به تدریج است. در حالی که نوع تنگ شدن شلوار از بالا به پایین در شلوار بگی به صورت ناگهانی است. همین موضوع باعث افتادگی پارچه در شلوار بگی در اطراف باسن می‌شود.

در حالت دوم از شلوارهای بگی، سایز شلوار در تمام قسمت‌ها به طور یکسانی گشاد است و مشابه با شلوارهای راسته گشاد می‌باشد.

تفاوت شلوار بگی و شلوار دامنی در چیست؟

شلوار دامنی ها همان شلوارهایی هستند که از دور شبیه به دامن می‌باشند. جنس آنها اغلب نخی و ابریشمی است و از نرمی خاصی برخودار است. در حالی که جنس شلوارهای بگی اغلب خشن و زمخت است. از نظر ظاهری نیز شلوار دامنی ها قد نسبتا کوتاهی دارند و به طور کلی قطر این نوع شلوار از بالا به پایین کمی گشادتر می‌شود.

شلوار بگی

در حالی که شلوارهای بگی نوع دوم که در قسمت قبل به آن اشاره کردیم، اغلب راسته هستند. فراموش نشود که اغلب شلوار دامنی ها را با تاپ، نیم تنه و یا انواه شومیزها می‌توان پوشید. در حالی که لباس مکمل شلوارهای بگی اغلب از نوع گشاد هستند.

شلوار نیم بگ چیست؟

شلوار نیم بگ هم یکی از مدل‌های محبوب شلوار در سال‌های اخیر است. این مدل شوار هم آزاد و راحت است اما به اندازه شلوار بگ گشاد نیست و به شلوار راسته شباهت بیشتری دارد.

تفاوت شلوار بگ ونیم بگ

تفاوت شلوار بگ و نیم بگ در برش آن‌هاست. شلوارهای نیم بگ با برشی مشابه شلوارهای راسته دوخته می‌شوند. در حالی که شلوارهای بگ بر اساس طرح شلوارهای گشاد برش خورده و دوخته می‌شوند.

ست با شلوار نیم بگ

شلوار نیم بگ با چه مانتویی ست میشه؟

ست کردن شلوار نیم بگ با کت‌های جذب همرنگ مناسب مهمانی‌ها یا جلسات رسمی است. برای نشان دادن زیبایی شلوار، دکمه‌های کت را باز بگذارید و تاپ یا بلوز زیر کت را درون شلوار قرار دهید. بهتر است کتی انتخاب کنید که قدش تا زیر باسنتان باشد.

تفاوت شلوار واید و بگ

شلوار واید مانند شلوار بگ نوعی شلوار گشاد است اما تفاوت آن با شلوار بگ این است که شلوار واید روی کمر و باسن فیت است و گشادی ندارد. گشادی شلوارهای واید از ران به سمت زانو و دمپای شلوار است.

تفاوت شلوار بگ و واید

چه نوع مانتویی با شلوار بگی می آید؟

شلوارهای بگی بعلت استایل گشاد بودنشان بهتر است در کنار مانتوهای جلو باز و نسبتا کوتاه مانند کت ها استفاده شوند. لازم بذکر است که اغلب دختران علاقمند به استایل هیپ هاپی، مانند مردان از هودی ها و لباس‌های گشاد همراه با شلوار بگی استفاده می‌کنند.

اگر بدنبال ایده‌هایی برای تکمیل استایل خود با شلوارهای بگی هستید پیشنهاد می‌کنیم حتما به این صفحه سری بزنید.

ست مانتو با شلوار بگی

شلوار بگ لی با چه مانتویی ست میشه؟

فکر می‌کنم شلوار بگ لی کاربردی‌ترین شلواری‌ است که می‌توانید در کمد لباس خود داشته باشید. این شلوار با تنوعی از مانتوهای بلند یا کوتاه، رسمی یا اسپرت، تیره یا روشن به خوبی ست می‌شود. شلوار بگ لی با پوشش هر فصل قابلیت هماهنگی دارد. هر گاه عجله دارید به سراغ شلوار بگ لی بروید و با خیال راحت آن را با هر مانتویی که دوست دارید ست کنید.

شلوار بگ با کت

برای ست کردن کت با شلوار بگ ، از رنگ های مکمل استفاده کنید. می توانید یک شلوار بگ مشکی را با کت نارنجی، سبز، آبی ست کنید. کت و شلوار بگ همرنگ هم استایل زیبایی برای شما می‌سازد.رنگ این ست را می‌توانید بر اساس محیط از میان تنوعی از رنگ‌های سرد، گرم و یا خنثی انتخاب کرد. این ست انتخاب خوبی برای مهمانی‌ها یا جلسات رسمی است.

ست کت با شلوار بگی

با شلوار بگ چه بلوزی بپوشیم؟

شلوار بگ با بلوزهای کوتاه که روی شکم جمع می شوند و یا بلوزهای کراپ جلوه زیباتری دارند. اما اگر علاقه‌ای به پوشیدن این مدل بلوزها ندارید، شومیزهای بلند هم قابلیت ست شدن با شلوار بگ را دارند. شومیزهای چهارخانه و کفش‌های کتانی ترکیب اسپرت و جذابی می‌سازند. برای داشتن یک استایل خیابانی جذاب بلوز یا هودی اورسایز را با شلوار بگ ست کنید.

ست بلوز با شلوار بگ

سخن آخر

شلوار بگ یک شلوار کاملا کاربردی است که می‌توان به راحتی آن را با دیگر لباس‌ها ست کرد و تقریبا در هر مکانی پوشید. یکی از قوانین طلایی در خرید لباس، قانون یک به سه است. بر اساس این قانون هنگام خرید هر لباس، انتخابی داشته باشید که حداقل با سه لباس دیگر موجود در کمد لباستان، قابلیت ست شدن داشته باشد. در این‌صورت علاوه بر این‌که هنگام ست کردن لباس به مشکل برنمی‌خورید و در هزینه‌های خرید لباس هم صرفه جویی می‌کنید، تاثیر مثبتی بر فرهنگ جامعه و محیط زیست خواهید گذاشت.

مطالب دیگر

محبوب‌ترین‌ها محصولات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید