معرفی 7 ترکیب جذاب برای ست رنگ سبز – بهترین مکمل رنگ سبز

مکمل رنگ سبز چه رنگیست؟ شما هم جزو افرادی هستید که دغدغه ست کردن رنگ ها را دارید و بسیار به تیپ و استایل خودتان اهمیت می‌دهید؟ رنگ سبز را دوست دارید و می‌خواهید بهترین ست رنگ سبز را بپوشید تا خاص باشید؟ ست کردن رنگ در لباس‌ها برای ما مهم است. چون همه دوست داریم خوش‌پوش و شیک به نظر برسیم. اما برای ست کردن باید یک سری اصول را بدانیم و به خاطر بسپاریم. در این مقاله ما اصول ست رنگ سبز را بررسی می‌کنیم. با ما در پریتی استایل همراه باشید.

رنگ سبز دو بار به عنوان رنگ سال انتخاب شده است، یک بار سال 2013 و یک بار دیگه در سال 2017. این رنگ جز آن دسته از رنگ‌هاست که خیلی ها دوسش دارند و از انواع طیف رنگیش استفاده می‌کنند. ما این طیف را بررسی میکنیم و ست رنگ سبز و مکمل های آن را به شما خواهیم گفت، البته با رسم شکل 🙂

روانشناسی رنگ سبز

رنگ سبز رنگ طبیعت هست و از ترکیب رنگ آبی و زرد به دست می‌آید. از نظر روانشناسی نیز سبزرا ترکیبی از حس آرامش آبی و خوش بینی رنگ زرد می‌شناسند.

اگر فردی هستید که به رنگ سبز علاقه دارید و یا در اطراف شما افرادی علاقه مند به این رنگ هستند، بهتر است بدانید که این افراد عاشق طبیعت هستند. بنابراین ثبات و تعادل در رفتار این افراد دیده می‌شود. رنگ سبز احساس امنیت به شما می‌دهد و باعث می‌شود با دیدن این رنگ امید به پیشرفت در زندگی در شما زنده شود. احتمالا شما هم برای اینکه حس طبیعت را به خانه بیاورید از ترکیب رنگ های سبز در دکوراسیون منزلتان استفاده می‌کنید.

ست-کردن-رنگ-سبز

اصول ست رنگ سبز چیست؟

طیف رنگ سبز شامل رنگ‌های زیادی هست و با رنگ‌های زیادی می‌شود سبز را ست کرد. از جمله انواع طیف رنگ سبز میتوان به سبز فسفری، رنگ سبز لجنی، سبز زمردی، سبز یشمی، سبز ارتشی، رنگ سبز پسته ای، سبز پاستیلی و … اشاره کرد.

برای ست کردن  رنگ لباس‌هایتان به هارمونی رنگ خیلی دقت کنید. هارمونی رنگ یعنی چه ؟ ساده است. به زبان ساده یعنی اینکه اون چیزی که پوشیدی به چشم خودت و کسایی که میبیننت چقدر خوشاینده؟ چقدر حس نظم و هماهنگی به بیننده میده.

ست رنگ سبز

رنگ سبز چه طبعی دارد؟

برای ست کردن درست رنگها‌ در هر زمینه‌ای باید طبع رنگ رابشناسید. رنگ سبز طبعی سرد دارد، پس هنگام ست کردن حواستان باشد که در کنارش رنگ های گرم را استفاده کنید. اما یکی از نکاتی که باید در ست کردن رنگ لباس‌ دقت کنیم، یکی رنگ پوستمان هست  و یکی هم موقعیت نسبی رنگ‌ها نسبت به هم.

اغلب کارشناسان رنگ سبز را رنگی سرد به حساب می‌آورند. اما برخی بعلت ترکیبی بودن رنگ سبز از یک رنگ گرم (زرد) و یک رنگ سرد (آبی) آن را خنثی می‌دانند. در هر صورت مهم این است که اگر در رنگ سبز لباس ما، تناژ آبی بیشتر باشد به معنای سردی بیشتر رنگ سبز هست. اما اگر رنگ زرد بیشتر باشد به معنای گرمی بیشتر هست. بنابراین تنالیته رنگ سبز می‌تواند گرمی و سردی رنگ را تا حدودی تغییر بدهد.

مکمل رنگ سبز

برای اینکه بهترین مکمل رنگ سبز را در استایل‌های مختلف بشناسید بهتر است بدانید مهم است که سبز در کدام بخش از استایل به‌کار رفته است. گاهی برای ست‌کردن رنگ مانتو سبز، شال سبز، شلوار سبز و حتی کیف و کفش سبز گزینه‌های گوناگونی می‌توانید در مقابل خود داشته باشید.

مکمل رنگ سبز لباس

سبز از جمله رنگ‌های خاص در مد و فشن است. تنوع بی‌نظیر این رنگ جذاب باعث شده تا افراد زیادی به ست سبز علاقمند شوند. رنگ سبز با تمام جذابیت‌هایی که دارد رنگی است که برای ست کردن آن باید بسیار مراقب بود. از این رنگ می‌توان ست‌های بسیار جذاب و خاص خلق کرد اما اگر مراقب نباشیم نتیجه کار می‌تواند کاملا برعکس شود.

در ادامه می‌خواهیم ببینیم که هریک از انواع رنگ سبز با چه رنگ‌های دیگری ست می‌شوند. پس اگر شما هم جز آن دسته افراد خاص‌پسند و دوست‌دار رنگ سبز هستید، با ما همراه باشید تا با رنگ های مکمل سبز و اصول ست کردن با رنگ سبز آشنا شویم.

مکمل رنگ سبز در لباس پوشیدن

رنگ‌های بسیار زیادی هستند که می‌توان آن‌ها را با رنگ سبز ست کرد. این خود بستگی به فاکتورهای مختلفی دارد، به عنوان مثال محیط و موقعیتی که قرار است در آن حاضر شوید، رنگ پوست شما، شکل اندام و از همه مهم‌تر، علاقمندی‌های شما. نگران نباشید! تنوع در این زمینه آنقدر زیاد است که شما با هر سلیقه و برای هر شرایط و موقعیتی می‌توانید رنگ‌های مناسب برای ست کردن با رنگ سبز را پیدا کنید. اما باید یک اصل کلی را برای ست کردن با رنگ سبز در نظر گرفت، این رنگ از دسته رنگ‌های سرد است و بنابراین در پاسخ به این سوال که بهترین مکمل رنگ سبز چه رنگیست باید بگوییم که رنگ‌های گرم بیشترین تناسب را با رنگ سبز دارند.

برخی افراد رنگ مکمل را بجای رنگ متضاد بکار می‌برند. مثلا می‌گویند رنگ متضاد سبز چیست؟ و یا برخی می‌گویند رنگ مکمل سبز چه رنگی است؟ مهم نیست از چه واژه‌ای استفاده می‌کنید. آنچیزی که مهم است، این است که ست لباس سبز را با چه رنگی می‌توان پوشید. پیشنهادات ما بسته به رسمی بودن یا نبودن فضایی که در آن قرار می‌گیرید، در چند دسته قرار می‌گیرد. دقت کنید که برخی رنگ ها، رنگ سبز را “ست” می‌کنند و برخی رنگ‌ها آن‌را “تاکید” می‌کنند.

ست رنگ سبز با آبی

همانطور که میدانید، رنگ سبز جزو رنگ‌هایی هست که با سختی با هر رنگی ست میشود. اما تا حدودی تنالیته و طیف گسترده رنگ سبز به کمک این رنگ می‌آید. رنگ آبی یکی از دو رنگ اصلی تشکیل دهنده رنگ سبز هست. این رنگ بدلیل قرار داشتن در ذات رنگ سبز، انتخاب اول شیک پوشان هست. بنابراین اگر در طیف رنگ سبز، آبی بیشتری بکار رفته باشد، بعبارتی رنگ سبز تیره تر باشد، بهترین مکمل آن  رنگ آبی خواهد بود.

آبی-مکمل-رنگ-سبز

ترکیب رنگ سبز با قرمز

 رنگ قرمز، بیشتر به رنگ های سبز تیره، مانند سبز یشمی و لجنی میاد. پس اگه می‌پرسید رنگ سبز یشمی با چه رنگی ست میشود؟ بدون شک می‌گوییم: قرمز مکمل رنگ سبزیشمی است.

اگر مانتو سبز دارید، یکی از رنگ هایی که برای شال شما مناسب است، قطعا رنگ قرمز هست. به کار رفتن خطوط چهارخانه و طرح هایی شبیه این محشر میشود.  ترکیب رنگ قرمز و سبز، انتخاب اصلی برند معروف گوچی است. این برند پوشاک، ترکیب رنگ سبز و قرمز را در بافت های مردانه، مانتو و پالتوهای زنانه و همچنین لباس های ورزشی بسیاراستفاده میکند. اگر کمی از رنگ های روشن در ترکیب رنگ قرمز و سبز  میخواهید استفاده کنید، پیشنهاد ما رنگ سفید هست.

ست-سبز-و-قرمز

ست رنگ سبز با زرد یا کرم

ترکیب رنگ سبز با رنگهای دیگر از جمله زرد هم میتواند جذاب باشد. رنگ زرد یا تنالیته‌ای از آن یعنی رنگ کرم، بعلت بکار رفتن در ساخت رنگ سبز، انتخاب مناسب دیگری هست که به شما پیشنهاد می‌کنیم. اگر قصد ورود به مجلس شادی دارید، انتخاب دو رنگ سبز و زرد در کنار هم برای آن محیط مناسب است. در طبیعت نیز ترکیب رنگ سبز با زرد را در میوه بسیاری از درختان یا در میان رنگ سبز برگ‌های آن مشاهده می‌کنید. بنابراین، ترکیب این دو رنگ در کنار یکدیگر حس طراوات و شادابی به شما میدهد.

اگر می‌خواهید از درخشش رنگ زرد کم کنید و از رنگ مات تری استفاده کنید، اما همچنان ترکیب رنگ شادی می‌خواهید، از رنگ کرم بجای رنگ زرد استفاده کنید. همچنین استفاده از رنگ کرم در اکسسوری های ست سبز و یا کیف و کفش کرم در کنار رنگ سبز لباس شما، انتخاب بسیار خوبی خواهند بود. هر چه رنگ کرم مات تر و کثیف تر باشد، ترکیب آن با رنگ سبز بهتر هست.

ست-سبز-و-زرد

ست رنگ سبز و بنفش

رنگ سبز را با چه رنگی ست کنیم؟ بنفش از ترکیب رنگ قرمز و آبی بدست می‌آید. بکار بردن ترکیب آنها، یعنی رنگ بنفش در ست رنگ سبز یکی از گزینه های خوب برای محافل و مهمانی هاست. ترکیب این دو رنگ اغلب بدون طرح خاص از اشکال بر روی پارچه، در لباس های زنانه مثل کت و دامن و یا کت و شلوار بکار میرود. اگر می‌پرسید چه رنگی به سبز می‌آید بهتر است بدانید بنفش یکی از بهترین پاسخ‌ها خواهد بود.

ست-سبز-و-بنفش

ست رنگ سبز با مشکی

انتخاب رنگ مشکی در کنار رنگ سبز به عنوان رنگ مکمل بسیار شیک است. اگر لباس مردانه سبز دارید و یا مانتو بلند سبز پوشیده اید، رنگ مشکی برای شلوار شما، شال و یا کلاه بسیار مناسب است. شاید جالب باشد که بدانید، رنگ مشکی برای جلوه بیشتر رنگ سبز، انتخاب مناسبی است. اگر قصد دارید از ترکیب رنگ سبز و مشکی با رنگ دیگری استفاده کنید، پیشنهاد ما به شما رنگ سفید است. ترکیب این سه رنگ، ظاهر بسیار زیبایی برای شما خواهد ساخت.

ست-سبز-و-مشکی

مکمل رنگ سبز یشمی

سبز یشمی یکی از فاخرترین رنگ‌های سبز در دنیای مد و فشن است. این رنگ جذاب که ظاهری باشکوه و برازنده به شما می‌بخشد می‌تواند با لباس‌های دیگر از همین طیف رنگی ست شود. به طور مثال یک شلوار سبز یشمی با کت یا پیراهنی به همین رنگ، اما کمی روشن‌تر ظاهری عالی برایتان می‌سازد. اما شما انتخاب‌های دیگری هم دارید. سفید، مشکی، زرد لیمویی یا طلایی، خردلی، نارنجی تیره، قهوه‌ای و صورتی سایر رنگ‌هایی هستند که به عنوان رنگهای ست با سبز یشمی شناخته می‌شوند.

ست رنگ سبز پسته ای

سبز پسته‌ای یکی دیگر از رنگ‌های بسیار زنده در بین انواع رنگ سبز است. اگر دوست دارید ظاهری شاداب داشته باشید می‌توانید یک راست به سراغ لباس‌هایی با رنگ سبز پسته‌ای بروید. اما این رنگ با چه رنگ‌های دیگری ست می‌شود؟ صورتی و سرخابی رنگ‌‌هایی هستند که در کنار سبز پسته‌ای ست بسیار جذاب و گیرایی را برای شما می‌سازند. این ست‌ها بخصوص در فصل بهار و تابستان می‌توانند بسیار مناسب باشند.

رنگ سبز ارتشی با چه رنگی ست می شود؟

سبز ارتشی از آن دسته رنگ‌ها است که در سال‌های اخیر هم بین دختران و هم بین پسران بسیار ترند شده و اغلب ست‌های جذاب و اسپرتی با آن می‌توان ایجاد کرد. متناسب‌ترین رنگی که با سبز ارتشی ست می‌شود، خودش است. شلوار، پیراهن، کت یا مانتویی به رنگ سبز ارتشی همراه با شالی از همین رنگ می‌تواند ست زیبایی ایجاد کند. اما برای ایجاد تنوع و گیرایی بیشتر در ظاهر خود می‌توانید به سراغ سایر رنگ‌های مکمل سبز ارتشی بروید.

ست لباس با رنگ سبز ارتشی

نارنجی یکی از جذاب‌ترین رنگ‌هایی است که می‌توانید همراه با رنگ سبز ارتشی از آن استفاده کنید. همچنین رنگ‌های خنثی مثل سفید و مشکی نیز با این رنگ تناسب خوبی ایجاد می‌کنند. به طور مثال برای ست با شلوار سبز مردانه می‌توان از یک پیراهن سفید استفاده کرد.

رنگ سبز زمردی با چه رنگی ست می شود؟

سبز زمردی شباهت زیادی به رنگ سبز یشمی دارد با این تفاوت که سبز زمردی قدری روشن‌تر از یشمی است. لباس‌های سبز زمردی را می‌توان با انواع سبز دیگر، از جمله سبز زیتونی و سبز یشمی ست کرد. اما رنگ‌های نارنجی و زرد ملایم هم رنگ‌های بسیار خوبی برای ست با زمردی هستند. سفید یکی دیگر از رنگ‌هایی است که شکوه و زیبایی فوق‌العاده‌ای در کنار سبز زمردی ایجاد می‌کند.

ست مانتو سبز پاستیلی

رنگ‌های پاستیلی در سال‌های اخیر بسیار محبوب شده‌اند. این رنگ‌ها شاد، ملیح، زیبا و بسیار دلنشین هستند. در هر فصل و موقعیتی هم می‌توان از این رنگ‌ها استفاده کرد. اساسا رنگ‌های پاستیلی در کنار هم متناسب‌ترین ست ممکن را ایجاد می‌کنند. بنابراین برای ست کردن با سبز پاستیلی می‌توان از سایر رنگ‌های پاستیلی مثل نارنجی پاستیلی، صورتی پاستیلی، آبی پاستیلی و سایر این رنگ‌ها استفاده کرد.

رنگ سبز پاستیلی به عنوان سبز آدامسی هم شناخته می‌شود. بنابراین برای آنکه ببینید سبز آدامسی با چه رنگی ست می شود باز هم باید به سراغ رنگ‌ها پاستیلی متناسب با آن مثل نارنجی، صورتی یا زرد ملیح بروید.

ست رنگ سبز سدری

سبز سدری از جمله رنگ‌های پرطرفدار بین انواع سبز است. این رنگ به خودی خود دارای تنوع بسیار وسیعی است. به طور کلی تنالیته‌های مختلف رنگ سبز صدری را می‌توان باهم ست کرد. اما اگر دوست دارید تنوع بیشتری در ظاهر خود ایجاد کنید می‌توانید به سراغ سایر رنگ‌های مکمل آن بروید.

ست لباس با رنگ سبز کاهویی

اصولا سبز سدری روشن را می‌توان با رنگ‌های خنثی و روشن ست کرد. رنگ سفید، بژ، کرم، لیمویی و نارنجی روشن تناسب بسیار خوبی با سبز سدری ایجاد می‌کنند. اما سدری تیره را می‌توان با آبی و قهوه‌ای نیز ست کرد و استایل بسیار جذابی ایجاد کرد.

رنگ سبز فسفری با چه رنگی ست می شود؟

سبز فسفری یک رنگ بسیار زنده و پرانرژی است. ست کردن رنگ سبز فسفری باید با احتیاط انجام شود تا ظاهر متعادلی برایتان ایجاد کند. برای ایجاد چنین تعادلی می‌توان سبز فسفری را با مشکی یا سفید ست کرد. اما شما هیچ محدودیتی ندارید، اگر دوست دارید انرژی این رنگ را حتی بیشتر از آنچه که هست بکنید، می‌توانید از رنگ‌های مکمل آن یعنی نارنجی و زرد استفاده کنید.

چه رنگی به سبز لجنی می آید؟

سبز لجنی از جمله انواع سبز تیره است که محبوبیت خاص خود را دارد. با استفاده از لباس‌هایی که به رنگ سبز لجنی هستند، می‌توان استایل‌های رسمی بسیار شیک و برازنده‌ای ایجاد کرد. ست کردن رنگ سبز تیره مثل سبز لجنی کار سختی نیست. کافی است به سراغ رنگ‌های خنثی بخصوص سیاه و خاکستری بروید. آنگاه می‌بینید که این رنگ‌های ساده در کنار هم چه ست شیک و فوق‌العاده‌ای برایتان ایجاد کردند. اما برای داشتن استایل کمی روشن‌تر می‌توانید از رنگ نارنجی، زرد، خردلی و سدری هم استفاده کنید.

رنگ سبز کاهویی با چه رنگی ست می شود؟

کاهویی یکی از شاداب‌ترین رنگ‌های طبیعت است و انرژی فوق‌العاده‌ای دارد. در جواب این سوال که رنگ سبز روشن با چی ست میشه باید گفت که متناسب‌ترین رنگ برای ست کردن با سبز کاهویی، رنگ سفید است. ترکیب این دو رنگ در کنار هم ظاهری زیبا و دلنشین برایتان ایجاد خواهد کرد. همچنین رنگ نارنجی هم در کنار سبز کاهویی می‌تواند ترکیب زنده‌ای برایتان ایجاد کند.

ست رنگ سبز در محیط های دوستانه

یکی از جذاب ترین مکمل های رنگ سبز، رنگ قرمز است. از نظر دیداری، این رنگ بسیار دلنواز است. در طبیعت نیز در میان گلهای قرمز در چمنزار، ترکیب این دو رنگ حس بسیار خوب و شادی به انسان‌ها می‌بخشد.

اگر مایل هستید رنگی جز قرمز انتخاب کنید، می‌توانید از رنگ های صورتی و تنالیته آن استفاده کنید. این ترکیب رنگ ها نیز برای محیط های دوستانه و صمیمی بسیار مناسب است. از  ویژگی های این ست، شادابی و طراوتی است که به همراه خود دارد. اگر رنگ صورتی انتخابی شما روشن باشد، شاداب تر است اما رنگ های صورتی تیره مایل به سرخابی نیز انتخاب خوبی می‌تواند باشد.

ست-سبز-و-صورتی

ست رنگ سبز در محیط های رسمی و نیمه رسمی

اگر قرار است به محیطی نیمه رسمی بروید و انتخاب اصلی شما رنگ سبز است، بهترین مکمل شما برای این رنگ، رنگ آبی است. تقریبا بیشتر رنگ های آبی برای ست با رنگ سبز مناسب هستند اما پیشنهاد ما آبی تیره و یا آبی کاربنی است. اما اگر رنگ آبی روشن را انتخاب کردید، دقت کنید که بهتر است از رنگ خاکی مایل به قرمز نیز در ترکیب خود استفاده کنید.

همچنین اگر برای حضور در محیط رسمی، مثل یک قرار کاری، دوست دارید از رنگ سبز استفاده کنید. ما به شما رنگ سورمه ای را پیشنهاد می‌کنیم. انتخاب رنگ کفش قهوه ای با مانتو و یا کت سبز انتخابی بسیار زیبا برای افراد سخت پسند است که در محیط های رسمی ظاهر می‌شوند. پیشنهاد دیگر ما برای حضور در مهمانی های رسمی اما مجلل انتخاب رنگ سفید و مشکی در کنار رنگ سبز است که می‌تواند رنگ سبز را بسیار به چشم افراد حاضر زیبا کند.

ست-سبز-برای-مجالس-رسمی

پیشنهاد بعدی ما برای محیط های نیمه رسمی انتخاب رنگ کرم و شکلاتی و یا نسکافه ای در کنار رنگ سبز است. رنگ بدن اغلب ما به رنگ کرم است و یکی از بهترین رنگ ها برای لباس تکرنگ خانم‌ها لباس سبز رنگ است. گاهی برخی افراد رنگ قهوه ای را مناسب با رنگ سبز میدانند. اما بهتر است بگوئیم که رنگ قهوه ای هرچه روشن تر باشد، و به کرم نزدیکتر باشد، در ترکیب با رنگ سبز جذاب‌تر است.  انتخاب رنگ زرد کثیف یا آجری با رنگ سبز نیز برای محیط های نیمه رسمی می‌تواند گزینه خوبی باشد.

رنگ سبز مناسب پوست‌های سبزه

سبزه‌ها بهتر است از رنگ های خنثی استفاده نکنند و یا رنگ غالب لباسشان خنثی نباشد. پیشنهاد ما به افراد با پوست سبزه و مایل به گندمی، رنگ سبز زیتونی است. این افراد چهره گرمی دارند و رنگ سبز در لباس آنها بسیار خودنمایی می‌کند.

استایل لباس سبز برای پوست سبزه

اما اگر پوست سبز تیره ای دارید، رنگ های زیادی به پوست شما می‌آید. در میان رنگ های سبز، سبز آبی یا همان آبی فیروزه‌ای عالیست. در مقابل، یکی از رنگ‌هایی که نباید با پوست سبزه تیره استفاده کرد، رنگ قهوه ای هست.

ست شلوار سبز زیتونی مردانه

سبز زیتونی رنگی عالی برای شلوار مردانه است. مردانی که علاقمند به پوشیدن شلوارهایی به این رنگ هستند می‌توانند آن را با رنگ سفید، مشکی، آبی نفتی، بژ و خاکی ست کنند و ظاهری بسیار جذاب و گیرا برای خود بسازند.

جمع بندی

رنگ سبز در دنیای مد و فشن طرفداران بسیار زیادی دارد. اما ست کردن رنگ سبز گاهی برای برخی افراد تبدیل به یک چالش می‌شود. اینکه مانتو سبز با چی ست میشه ، با پافر سبز چی بپوشیم یا کیف سبز با چی ست میشه سوالاتی هستند که هنگام استفاده از این رنگ از خودمان می‌پرسیم. ما برای ست کردن با رنگ سبز بی‌نهایت انتخاب‌های متنوعی داریم. این موضوع در درجه اول به سلیقه ما بستگی دارد. پس از آن برای آنکه استایل حرفه‌ای و بدون نقصی داشته باشیم می‌توانیم به سراغ اصول اولیه ست کردن رنگ سبز که در این مقاله به آن‌ها اشاره کردیم برویم تا ببینیم چه رنگهایی به سبز می آید.

همچنین می توانید برای ست رنگ سبز با انواع شال ها به سایت کمدا مراجعه کنید و متناسب با رنگ هایی که ما در پریتی استایل معرفی کردیم شالتان را نیز ست کنید.

مطالب دیگر

محبوب‌ترین‌ها محصولات

1 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید