رنگ لباس مناسب افراد چاق + افراد چاق چگونه لباس بپوشند؟

رنگ لباس مناسب افراد چاق چه رنگی است؟ و مناسب‌ترین لباس برای افراد چاق کدام است؟ مهمترین نکته برای انتخاب لباس مناسب آشنایی با انواع فرم بدن افراد است. ابتدا باید فرم بدن خود و نوع چاقی خود را بدانید تا با انتخاب لباس مناسب بتوانید نقص‌های بدن‌تان را بپوشانید. چرا که چاقی افراد متفاوت است و بعضی‌ها بالاتنه چاق، و بعضی دیگر پایین تنه چاق دارند. لباس مناسب لباسی است که بتواند عیب‌ها را بپوشاند و در نهایت شما را کمی لاغر نشان دهد. ما در این مقاله بایدها، نبایدها و نکات مربوط به لباس مناسب افراد چاق با هر فرم بدن را گفته‌ایم.

بهترین رنگ لباس برای افراد چاق چه رنگ‌هایی است؟

همه ما با اطلاع از اصول ست کردن رنگ ها می‌توانیم ظاهر بهتری داشته باشیم. پوشیدن لباس به شیوه مناسب روی اعتماد بنفس، بسیار موثر است. لذا شما می‌توانید در هر سایزی که هستید، چه چاق و چه لاغر، به شکلی لباس بپوشید که شما را به بهترین شکل نشان دهد.

اگر به دنبال رنگ لباس مناسب افراد چاق هستید، ابتدا بهتر است بدانید که می‌خواهید چه قسمتی از بدن خود را بیشتر نمایان کنید و کدام قسمت را از دید دیگران بپوشانید. این موضوع باعث می‌شود که نگاه دیگران به سمت آنچه که شما را زیباتر نشان می‌دهد، جلب شود.

رنگ لباس مناسب افراد با بالاتنه چاق و پایین تنه‌‌ای لاغر

ممکن است شما تنها بالا تنه چاقی داشته باشید و برعکس پایین تنه نسبتا لاغرتری دارید که می‌خواهید آن را همانطور که هست نمایش دهید. بنابراین بهتر است رنگ لباس بالاتنه خود را تیره انتخاب کنید و برای شلوار خود، از شلوار جین آبی و یا هر رنگی که دوست دارید، استفاده کنید.

رنگ لباس مناسب افراد چاق با کمری نسبتا پهن

ممکن است کمر نسبتا پهنی داشته باشید، اما سایر قسمت های بدنتان کاملا متناسب باشد. در این حالت، می‌توانید لباس هایی با رنگ روشن بپوشید که در اطراف کمر جمع می‌شوند و کمر شما را لاغرتر نشان می‌دهد. بنابراین، گاهی لازم نیست حتما سر تا پایتان را تیره بپوشید، آن هم فقط بخاطر اینکه کمر پهنی دارید!

رنگ لباس مناسب افراد با بالاتنه و پایین تنه چاق

ممکن است هم بالا تنه و هم پایین تنه چاقی داشته باشید، اما بخواهید از آنچه که هستید لاغرتر نشان داده شوید. برای شما بهتر است که در اغلب لباس های خود، از رنگ های تیره مثل سورمه ای، آبی تیره، قهوه ای و سیاه استفاده کنید. اما آیا رنگ لباس مناسب افراد چاق محدود به رنگ های تیره است؟

معلوم است که: خیر! شما می‌توانید از رنگ های کمی روشن‌تر هم استفاده کنید، اما حواستان باشد از پارچه‌هایی استفاده کنید که پترن آنها، شما را لاغرتر نشان دهد. یعنی چه؟

 بعنوان مثال هرگز از لباس های با یقه گرد استفاده نکنید. لباس های یقه V برای لاغرتر نشان دادن افراد چاق بهترند. از طرفی پوشیدن لباس هایی با راه های عمودی به شما این امکان را می‌دهد که لباس روشن تر را امتحان کنید. بنابراین انتخاب رنگ لباس مناسب افراد چاق را می‌توان متناسب با نوع پترن پارچه دانست.

زنان چاق چگونه لباس بپوشند

  •   رنگ های تیره دوست شما هستند! اگر تنها بخاطر چاقی به مهمانی ها نمی‌روید، پس به سرغ رنگ‌های تیره بروید. اما سعی کنید از اکسسوری های کمری، گردنی و همچنین کیف و کفش های مناسب، خاص و روشن استفاده کنید.
  • رنگ های نزدیک به هم استایلی مناسب برای افراد چاق می‌سازد. یکی از قوانین انتخاب ست رنگ ها، استفاده از رنگ های مجاور است. اما چاق بودن صرفا به معنی استفاده از رنگ‌های تیره نیست، شما هم می‌توانید رنگ‌های روشن (ست رنگ مرجانی) را انتخاب کنید، اما سعی کنید که از رنگ‌های همجوار استفاده کنید. بعبارتی طیف رنگ‌ها به یکدگیر نزدیک باشد و فاصله آنها با هم تنها یک رنگ باشد.
  •  چندلایه بپوشید! چندلایه پوشیدن، دست پلاس سایز‌ها را برای انتخاب رنگ لباس بازتر می‌کند. شما می‌توانید در هر فصلی از لایه لایه پوشیدن برای لاغرتر نشان دادن خود استفاده کنید. تنها باید به دو نکته دقت کنید.
  1. اول اینکه، جنس لباس‌ها متناسب با فصلی که در آن قرار دارید، باشد.
  2. دوم اینکه رنگ های روشن را زیرتر و رنگ های تیره تر را در لباس های رویی بپوشید
  3. و حتما لباس‌های رویی تان بلندتر باشد نه کوتاه تر از لباس زیرین.
  • پلاس سایزها بهتر است طرح های خلوت‌تری را انتخاب کنند. فرض کنید لباسی با طرح های دایره ای انتخاب کرده‌اید. حال، رنگ لباس شما چه تیره باشد و چه روشن، باید دقت کنید که طرح دایره ای در لباس شما بهتر است ریز باشد. چرا که دایره های بزرگ، شما را درشت تر نشان می‌دهد. از طرفی اگر لباس شما دارای طرح های چاپی است، سعی کنید تکرار طرح مورد نظر، در حداقل ممکن باشد و بعبارتی لباستان از طرح خلوت‌تری برخوردار باشد. شلوغی در طراحی لباس، شما را چاق تر نشان می‌دهد.

پیراهن مناسب افراد چاق

 اگر قصد دارید پیراهنی بجز رنگ تیره بپوشید، استفاده از پترن‌های افقی را اصلا توصیه نمی‌کنیم. برعکس، پترن هایی که عمودی هستند به شما این امکان را می‌دهد که حتی اگر رنگ پیراهن روشنی دارید، بتوانید لاغرتر دیده شوید.

لباس رنگ روشن مناسب افراد چاق

قطعا شما هم دوست دارید از رنگ‌های روشن در لباس های خود استفاده کنید. استفاده از رنگ روشن برای لباس افراد چاق انتخاب اشتباهی نیست اگر تنها یک نکته را رعایت کنید. حتما باید لباسی دقیقا متناسب با فرم بدن و سایز خود و با برش خاصی بپوشید.

این برش برای شلوار زنانه می‌تواند به این گونه باشد که در قسمت باسن تنگ تر و در قسمت پایین زانو، گشادتر باشد. به عبارتی از شلوارهای راسته ترجیحا استفاده نکنید. یا در لباس های سرهمی برای اینکه شکمتان کوچکتر دیده شود، بهتر است از کمربند استفاده کنید. یا اینکه حتما لباس مجلسی کمردار بپوشید. همچنین در این لباس ها باید حواستان باشد که از دامن های کلوش و چین دار استفاده نکنید. بجای آن دامن هایی که فیت بدن شماست، برایتان مناسب‌تر خواهد بود.

کیف مناسب برای افراد چاق

از کیف دستی بزرگ استفاده کنید. این کار باعث می‌شود، بتوانید چاقی خود را بهتر پوشش دهید و به نوعی انتخاب کیف های دستی بزرگتر با اندام شما نیز متناسب تر است.

با اینحال، تمام افراد چاق، همواره مشکی نمی‌پوشند. برخی از افراد از هیکل خود راضی هستند و برای خود در انتخاب رنگ لباس مناسب محدودیتی قائل نیستند. واقعا هم همین طورهست، استانداردها ساخته‌ی ذهن بشر هستند، هیچ قانونی وجود ندارد که افرادچاق باید تیره بپوشند یا افراد چاق بهتر است چه رنگی و چه استایلی داشته باشند. خودتان چه چیزی دوست دارید؟ چه رنگی دوست دارید ؟ همین برای انتخاب استایل و داشتن یک حال خوب کافی‌ست. از دیدن تصاویر زیر لذت ببرید، پلاس سایزهایی با رنگهای شاد که بسیار هم در آن جذاب و دیدنی هستند.

مطالب دیگر

محبوب‌ترین‌ها محصولات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید