راهنمای کامل جدول سایزبندی لباس زنانه

تا به حال پیش آمده هنگام خرید آنلاین لباس برای انتخاب سایز دچار مشکل شوید؟ بسیاری از خانم‌ها به یک جدول سایزبندی لباس زنانه نیاز دارند تا همیشه در گوشی خود اندازه ها را ذخیره کنند و هنگام خرید آنلاین یا جاهایی که نمی‌توان لباس‌ها را پرو کرد با اطمینان از اندازه‌های این جدول استفاده کنند.

اگر اهل خیاطی باشید و یا برای یک مهمانی، سفارشی را به خیاط داده باشید، حتما با جدول سایز بندی لباس زنانه آشنایی دارید. با استفاده از این جدول برش و دوخت تمام الگوها راحت می‌شود. تا بحال فکر کرده اید که سایزهای مختلف لباس‌ها، مانتو و شلوارها در بازار بر اساس چه استانداری دوخته می‌شوند؟ داشتن اطلاعات کافی در مورد سایز لباس‌ها و جدول سایزبندی لباس زنانه نه تنها برای خیاطان مهم است، بلکه برای هر کسی که به دنبال خرید لباس زنانه مناسب با سایز و اندام خودش است، ضروری به نظر میرسد.

جدول سایزبندی لباس زنانه

بدست آوردن سایز خانم‌ها اغلب سخت‌تر از بدست آوردن سایز مردان است. چرا که تفاوت ها در اندامی همچون سینه و باسن در خانوم‌ها زیاد است. به همین دلیل جدول سایزبندی لباس زنانه در فروشگاه لباس زنانه جامع‌تر ارائه شده است. اگر قصد خرید اینترنتی لباس زنانه را دارید، حتما و پیش از خرید، باید جدول سایز بندی لباس زنانه را بخوانید.

روش اندازه گیری بر طبق جدول سایز بندی لباس زنانه

در جدول سایزبندی لباس زنانه بسته به اینکه چه نوع لباسی خریداری می‌کنید، اندامی که سایز آن را باید اندازه گیری کنید، تغییر می‌کند. مثلا اگر قصد خرید ژاکت، لباس نیمه بلند و یا بافت زمستانه دخترانه (خرید هودی و سویرشت زنانه) دارید، باید سه پارامتر، دور سینه، دور باسن و دور کمر را بدانید. از طرفی، اگر قصد خرید بلوز زنانه ، لباس بلند و آستین دار را دارید، پارامترهای قد و طول دست هم به آنها اضافه می‌شود.

جدول سایز بندی لباس زنانه(ژاکت یا پیراهن)

در این جدول پارامترهایی همچون دور کمر، دور سینه و دور باسن بر حسب سانتی متر اندازه گیری شده و سپس با توجه به آنها، سایزهای مختلف به صورت شماره و یا نمادهای S، M، L، XL و … در نظر گرفته می‌شود.

در جدول زیر که یک نمونه از جدول سایز بندی لباس زنانه است، این پارامترها را مشاهده می‌کنید.

جدول سایزبندی لباس زنانه ژاکت یا پیراهن

روش اندازه گیری اندام های مختلف

سایز بالا تنه یا دور سینه: یکی از پارامترهایی که برای دانستن سایز اندام خود لازم دارید و در جدول سایزبندی لباس زنانه به آن توجه می‌شود اندازه دور سینه است. برای اینکار به کمک یک نفر نیاز دارید. زیرا باید دست ها را در طرفین خود به صورت ریلکس و آزاد قرار دهید. سپس در حالی که متر شما موازی با زمین است، دور تا دور سینه را و پشت قفسه سینه را با متر اندازه گیری نمایید.

سایز دور کمر: دومین پارامتر جدول سایزبندی لباس زنانه اندازه دور کمر است. کوچکترین قسمت کمر خود را پیدا کنید و سپس متر را بدور آن بپیچید و عدد بدست آمده را یادداشت کنید.

سایز دور باسن: سومین پارامتر مهم در بدست آوردن سایز لباستان، سایز دور باسن می‌باشد. برای اینکار ابتدا صاف ایستاده و پاهای خود را کنار هم جفت کنید. سپس بزرگترین قسمت از دور باسن خود را در حالی که مترتان موازی با زمین است، اندازه گیری کنید.

سپس اعداد خوانده شده را با اعداد نوشته شده در جدول مقایسه کرده و سایز خود را به خاطر بسپارید.

در هنگام خریدهای اینترنتی لباس‌ها، مهم است که سایز لباس نوشته شود. علاوه بر این در بسیاری از سایت های معتبر، اطلاعات دقیق‌تر و جزئی‌تری از قد لباس و بخش های مختلف آن در اختیار مشتری قرار داده می‌شود تا مشتری پیش از خرید از مناسب بودن سایز لباس خود مطمئن شود.

جدول سایزبندی لباس زنانه (سرهمی)

یکی از انواع لباس های زنانه، لباس های بلند سرهمی است. پیش از خرید این لباس ها، با توجه به ماهیت قدی بودنشان نیاز به دانستن قد شما می‌باشد. اگر لباس قدی شما دارای آستین است، دانستن طول دست نیز از مواردی است که باید حتما اندازه گیری شود.

در جدول زیر سه پارامتر مهم برای جدول سایز بندی لباس زنانه که به صورت استاندارد است، نشان داده شده است. اندازه گیری دور کمر را مشابه جدول قبل انجام دهید. اما برای اندازه گیری ارتفاع لباس سرهمی، بایستی سایز بدنتان را در حالت ایستاده و صاف حساب کنید. برای اینکار، پاها را کنار هم جفت کرده و بدون اینکه قوز کنید فاصله شانه تا پاشنه پا را اندازه گیری کنید.

جدول سایزبندی لباس زنانه سرهمی

برای اندازه گیری طول دست ها لازم است که دست خود را به صورت 90 درجه خم کنید. سپس یک مرتبه فاصله شانه تا نوک آرنج را اندازه گیری کنید. سپس فاصله نوک آرنج تا مچ دست را نیز حساب کنید. مجموع این دو عدد، سایز طول دست شما خواهد بود.

جدول سایز بندی لباس زنانه(تیشرت یا تاپ) 

برای خرید تیشرت زنانه  و یا خرید تاپ زنانه دیگر نیاز به دانستن طول دست نیست. اما دانستن ارتفاع بالا تنه در کنار سایز دور سینه لازم است. سایز دور سینه را مشابه با بخش قبلی اندازه گیری کنید. اما برای اندازه گیری ارتفاع بالا تنه کافی است از شانه تا بالای لگن تان را اندازه گیری کنید.

جدول سایز بندی استاندارد زنان چیست؟

همانطور که یک جدول سایزبندی لباس زنانه با الگوهای مختلف برای زنان آمریکایی و اروپایی وجود دارد آکادمی مولر آلمان نیز در جدول زیر برای سایز های مختلف از 32 تا 60 اندازه استاندارد اندام زنان را اعلام کرده است. چرا که گاهی برخی افراد چاقی و یا لاغری مفرطی در برخی اندام خود دارند و در هنگام مقایسه و بدست آوردن سایز خود دچار مشکل میشوند. یا شاید بدون آنکه قصد خرید اینترنتی لباس زنانه را داشته باشید و یا به خیاطی مراجعه کرده باشید، میخواهید بدانید سایز استاندارد اندام زنان چگونه است؟ برای پاسخ به این سوال جدول زیر را ببینید.

جدول سایزبندی لباس زنانه سایز استاندارد

مطالب دیگر

محبوب‌ترین‌ها محصولات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید