چگونه حرفه ای رنگ لباس را ست کنیم؟ چه رنگ هایی باهم ست میشوند؟

جالب است که بیشتر بانوان، هنوز نمی‌دانند که چه رنگ هایی باهم ست میشوند و با اصول آن آشنایی ندارند. با وجود اینکه قوانین ست کردن رنگ لباس ها را نمی دانند؛ اما بسیاری از آنان علاقمند به شیک پوشی و استفاده از رنگ های مکمل در لباس و استایل خود هستند.

در این مقاله ابتدا سعی می‌کنیم شما را با رنگ شناسی لباس و همچنین اصول و نحوه ست کردن لباس زنانه آشنا کنیم. بنابراین کامل‌ترین جدول ست رنگ لباس را می‌توانید در این مقاله مشاهده کنید. سپس هر زمان که قصد خرید لباس و ست کردن رنگ لباس های خود را داشتید از این جدول استفاده کنید. در ادامه نیز با ایده های جذابی که برای شما آماده کرده ایم، خواهید دید که چگونه و چه رنگ هایی با هم ست میشوند.

چطور لباس ست کنیم؟

گاهی وقتی به مهمانی یا یک جلسه مهم کاری دعوت می‌شوید، ست کردن رنگ لباس ها برایتان به یک دغدغه مهم تبدیل می‌شود و می‌خواهید بدانید که چه رنگ هایی با هم ست میشوند . همچنین ممکن است برای رفتن به یک عروسی مدام به این فکر کنید که چه اکسسوری هایی می‌تواند مکمل بهتری برای ست رنگی شما باشد

چطور لباس ست کنیم؟

برای این کار شما باید ابتدا رنگ ها را بشناسید و در مورد اصول ست کردن رنگ‌های مکمل در لباس اطلاعاتی بدست آورید.

رنگ شناسی لباس و رنگ های مکمل برای ست  لباس

در طیف رنگ ها، برخی دارای طبع سرد و برخی دیگر دارای طبعی گرم هستند. دسته سومی هم با طبع خنثی وجود دارند. رنگ هایی که متمایل به قرمز و زرد نارنجی هستند در دسته اول قرار دارند و رنگ هایی همچون بنفش و آبی در دسته دوم جای می‌گیرند (ست لباس بارنگ سبز مرجانی). در این بین رنگ هایی همچون سفید، مشکی و خاکستری در دسته رنگ های خنثی قرار داده می‌شوند.

رنگ های مکمل در ست لباس

برای شناخت بهتر رنگ ها در جهت پاسخ به این سوال که چه رنگ هایی با هم ست میشوند دسته بندی دیگری هم برای رنگ ها وجود دارد. دسته ای از رنگ ها از قبیل قرمز، آبی و زرد رنگ های اصلی به شمار می‌‌آیند. از ترکیب رنگ های اولیه با هم رنگ های ثانویه بوجود می‌آید و از ترکیب مجدد رنگ های ثانویه با رنگ های اولیه، رنگ های دسته سوم مانند رنگهای مرجانی و یا فیروزه ای حاصل می‌شود.

به طور خلاصه، یکی از اصول اولیه برای اینکه بدانیم چه رنگ هایی با هم ست میشوند استفاده از رنگ های سرد و گرم در کنار یکدیگر است. عبارت دیگری که برای این اصل بکار می رود بکار بردن رنگهای مکمل در کنار یکدیگر است.

 آیا می‌دانید رنگ های مکمل چیست؟

در شکل بالا چرخه رنگ ها را مشاهده می‌کنید که  به نام چرخه رنگ آیتن معروف است. در این چرخه، رنگ های سرد در یک نیمه و رنگ های گرم در نیمه مقابل آن قرار دارند.حال رنگ هایی که دقیقا روبروی هم قرار دارند، رنگ های مکمل نامیده می‌شوند.

اصلی که باعث می‌شود این رنگ ها  مکمل هم قرار داده شوند، این است که بر طبق تئوری رنگ آیتن، ترکیب آن ها باعث ایجاد رنگ خاکستری گردد.

چه رنگ هایی باهم ست می شوند؟

پس مانند تصاویر زیر می‌توانید از رنگ های مکمل زرد و بنفش، قرمز و سبز، نارنجی و آبی، نارنجی-زرد و نیلی، سبز چمنی و ارغوانی و در نهایت قرمز-نارنجی و فیروزه ای در ست رنگ لباس خود استفاده کنید. فراموش نکنید که استفاده از رنگ خنثی در ترکیب مکمل های رنگی بجز استثنائات کمی، در اغلب موارد مجاز است.

اما نکته مهم در خصوص استفاده از رنگ های مکمل در لباس این است که هرگز به یک نسبت مساوی از آنها استفاده نکنید. بنابراین سعی کنید یک رنگ را به عنوان رنگ اصلی و دیگری را به عنوان رنگ فرعی در نظر بگیرید.

در ست کردن رنگ لباس هایتان ممکن است بیش از دو رنگ مورد نیاز شما باشد. در این حالت بهترین ست رنگی چه خواهد بود؟

بهتر است بدانید که ست کردن رنگ لباس ها محدود به رنگ های مکمل نیست. بلکه برای اینکه بدانید چه رنگ هایی با هم ست میشوند اصول تکمیلی دیگری هم وجود دارد.

اصول تکمیلی در مورد اینکه چه رنگ هایی با هم ست میشوند ؟

برای اینکه بهتر بدانیم چطور لباس ست کنیم جالب است بدانید در دنیای رنگ و طراحی قواعد دقیقی از هارمونی رنگ ها وجود دارد. رعایت این اصول به شما کمک میکند تا استایل دخترانه بهتری داشته باشید.

به طور کلی در رابطه با اینکه چه رنگ هایی با هم ست میشوند بجز استفاده از قانون مکمل رنگ ها، می‌توانید از 5 روش دیگر برای انتخاب ست رنگ استفاده کنید.

اصول تکمیلی ترکیب و ست رنگ ها

نام این قواعد عبارتند از: رنگ های مشابه یا هم جوار، رنگ‌های قرار گرفته در رئوس یک مستطیل، رنگ های قرار گرفته در رئوس یک مربع، رنگ های قرار گرفته در رئوس یک مثلث و در نهایت رنگ های قرار گرفته در مکمل های شکافته با استفاده از دوشاخه.

در شکل زیر، نمونه ای از هر یک از این قواعد نشان داده شده است. به عنوان مثال، در روش مکمل های شکافته در شکل اول، رنگ های بنفش و آبی با رنگ زرد-نارنجی ست سه تایی می‌سازد (چه رنگی با زرشکی ست میشه). با چرخش بر روی چرخه رنگ و با استفاده از همین ابزار می‌توانید ست رنگ لباس دیگری برای خود بسازید. بعنوان مثال با 4 درجه چرخش در جهت ساعتگرد می‌توانید به ترکیب رنگ نارنجی، قرمز و سبز-آبی برسید.

اصول تکمیلی ترکیب و ست رنگ ها

پس برای اینکه بدانید چه رنگ هایی با هم ست میشوند، کافی است از قواعد فوق استفاده کنید و با چرخاندن مربع، مستطیل، دوشاخه و سه رنگ کنار یکدیگر از ترکیب رنگ های فوق العاده زیبا در استایل خود بهره مند شوید و چشم همگان را به خود خیره خیره کنید. در شکل زیر نمونه ای از چرخش قاعده مربعی را به طور کامل نشان داده ایم.

نحوه ست کردن رنگ لباس زنانه

شاید از خود بپرسید که نحوه ست کردن لباس زنانه به طور صحیح چگونه است؟ در واقع مهم است که بدانید، حتی اگر لباس‌هایی با بهترین برندها هم تهیه کنید، اما نتوانید دقت و ظرافت زنانه تان را در ست کردن رنگ لباس خود بکار ببرید، استایل شما زیبا به نظر نمی‌رسد. بنابراین یک انتخاب درست بر مبنای جدول ست رنگ راهکاری مناسب برای شیک پوشان است.

راهنمای جدولی ست رنگ ها

در این بخش جدول ست رنگ برای ست کردن رنگ لباس زنانه گرد آوری شده است. با استفاده از این رنگ ها، خیره کننده ترین ست رنگی را در مهمانی ها به خود اختصاص دهید. اما در ادامه می‌توانید برای رنگ های خاص و مورد علاقه اکثر خانوم ها ایده های جذابی بگیرید.

پیشنهادات ست رنگی برای رنگ صورتی

رنگ صورتی، رنگ مورد علاقه بیشتر دختران در مهمانی ها، تولدها و مجالس عروسی است. به همین خاطر در این بخش می‌خواهیم از بهترین پیشنهادات خاص این ترکیب رنگی صحبت کنیم.

یکی از رنگ هایی که اغلب در کنار رنگ صورتی به کار می‌رود، رنگ خاکستری یا طوسی روشن (ست پیشنهادی با مانتو طوسی) است. چرا که رنگ خاکستری اولا رنگی خنثی است و ثانیا به بیشتر دیده شدن رنگ صورتی کمک می‌کند. استفاده از ترکیب رنگ صورتی و خاکستری مناسب برای تولدها و حتی دورهمی های دوستانه است.

چه رنگ هایی باهم ست می شوند؟

از طرفی اگر می‌خواهید همچنان رنگ صورتی شما غالب باشد، رنگ سفید را نیز به شما پیشنهاد می‌کنیم. استفاده از رنگ سفید در ست رنگ صورتی، به لطافت وآرامش رنگ صورتی اضافه می‌کند و این ترکیب رنگ برای مجالس عروسی و تولدها مناسب تر است.

علاوه بر این ها، اگر قصد دارید از رنگ های نزدیک به صورتی استفاده کنید و استایل صورتی خود را در خیابان به صورت اسپرت داشته باشید، می‌توانید از رنگ بنفش و صورتی و آبی و یا ترکیب صورتی و سبز استفاده کنید. دقت کنید که رنگ سبز بهتر است درصد خیلی کمی از استایل شما باشد.

پیشنهادات ست رنگی برای افراد علاقمند به آبی روشن

در ادامه مبحث چه رنگ هایی با هم ست میشوند میخواهیم به رنگ آبی ( مکمل رنگ آبی چیست ) بپردازیم. می‌دانیم که بسیاری از دختران در خیایان، شلوار لی با رنگ آبی روشن می‌پوشند. همچنین برای محیط کار و یا دانشگاه نیز استفاده از رنگ آبی روشن به عنوان شلوار و حتی مانتو در بین دختران رایج است. برای اینکه ست رنگی بهتری با آبی روشن برای خود در محیط خیابان و دانشگاه داشته باشید، بهتر است از رنگ تیره مثل مشکی یا خاکستری تیره و یا قهوه ای در لباس خود استفاده کنید.

ست رنگی با آبی روشن

از طرفی اگر به رنگهای روشن علاقه زیادی دارید، بهتر است از ترکیب آبی روشن در محافل رسمی تر ها با رنگ‌های نزدیک به آن مثل آبی کلاسیک و صورمه ای نیز استفاده کنید. اما در مهمانی ها نیز استفاده رنگ آبی روشن در لباس به همراه زرد، نارنجی و بنفش نیز می‌تواند ترکیب جذابی بسازد که با قوانین مستطیل و مثلث در چرخه رنگ آیتن همخوانی دارد.

مطالب دیگر

محبوب‌ترین‌ها محصولات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید